top of page

Kuidas käib notariaalne ostu-müügileping?

Samm-sammuline ülevaade kinnisvara ostu-müügist notari juures

Kui oled leidnud endale sobiva kodu ja hinna osas on kokkulepe saavutatud, seisab ees järgmine oluline etapp: notariaalse ostu-müügilepingu sõlmimine.Aga kuidas see protsess päriselt käib?Kas see on vaid allkirjade andmine… või midagi enamat?

Siin on lihtne ja selge ülevaade.


📝 1. Eelleping või broneerimisleping (vajadusel)

Kui ostutehinguni on veel aega, võib enne notarit sõlmida:

  • Broneerimislepingu (sageli kinnisvarabüroo kaudu)

  • Võlaõigusliku eellepingu, mis kohustab tulevikus notariaalset tehingut sõlmima


💡 NB! Eellepingut ei pea alati tegema, kuid see aitab mõlemal poolel kindlustunnet luua.


📄 2. Notari aja kokkuleppimine

Tavaliselt tegeleb sellega:

  • Maakler

  • Müüja/Ostja,

  • Või vahel pank (kui on laenuga ostmine)

Notar peab saama:

  • Ostja ja müüja isikuandmed

  • Objekti andmed (aadress, kinnistu kood, suurus jne)

  • Hinna ja tasumise tingimused

  • Kui ost on laenuga, siis ka panga kinnituse ja hüpoteegi info

Notar koostab nende põhjal ostu-müügilepingu projekti ja saadab osapooltele tutvumiseks.


📅 3. Tehingu päev – mida oodata?

Notaribüroos:

  • Osalevad ostja, müüja ja vajadusel ka panga esindaja või tõlk

  • Notar loeb lepingu sisu ette ja selgitab, mida allkirjastatakse

  • Kõigil osapooltel on võimalus küsida ja vajadusel paluda muudatusi

Allkirjastamine:

  • Kui kõik on selge ja korrektne, antakse allkirjad digitaal- või paberkandjal

  • Kui ost on pangalaenuga, siis notar vormistab ka hüpoteegi seadmise


💡 Kõik osapooled peavad end tuvastama ID-kaardi, passi või mobiil-IDga.


💳 4. Raha liikumine

Raha liikumine toimub:

  • Panga deposiitkonto kaudu, kui ost on laenuga

  • Ostja kannab kokkulepitud summa notari deposiiti, et tagada tehingu turvalisus


🏠 5. Omanikuks saamine

Notar saadab tehingu kinnistusametile, kes teeb kinnistusraamatusse järgmised kanded:

  • Uus omanik

  • Hüpoteek, kui osteti laenuga

Kinnistusraamatu muutmine võtab tavaliselt 1–2 nädalat.Uus omanik saab ametliku kinnituse (väljavõtte), kui muudatus on tehtud.


Kokkuvõte: ostu-müügitehing notari juures

Samm

Kirjeldus

1. Andmete kogumine

Notarile saadetakse info ja andmed

2. Lepingu projekt

Notar saadab eellepingu osapooltele

3. Kohtumine notaribüroos

Sisu selgitamine ja allkirjastamine

4. Raha liikumine

Pangad, deposiit

5. Kinnistusraamatu kanne

Uus omanikuks saamine (1–2 nädalat)


📌 Soovitus:Loe alati notarilt saadud lepinguprojekt rahulikult läbi. Kui on arusaamatusi või erisusi, konsulteeri juristi, maakleri või pangaga. See on suur tehing – selgus on oluline!

 
 
 

Comments


Telefon +372 5386 7290    info@merdeka.ee    Merdeka Kinnisvara OÜ  Registrikood 16862927  Turu 34, Tartu

  • Instagram
  • Facebook
bottom of page