Milleks on vaja maaklerit, kui kuulutuse ülesse panemine on tehtud ülimalt lihtsaks? Sellega saab hakkama ju igaüks. Saabki, pole ühtegi vastuväidet. Kuid ainult kuulutuse ülesse panemisest ei piisa.
Täiesti mõistetav, et inimene soovib ise oma kodu müüa.
Üks põhilisemaid vastuväiteid, mille maakler tavakliendiga suhtlemisel saab, on emotsionaalne side müüdava objektiga. Müüja teab antud korterit/maja kõige paremini, kuna on seal elanud aastaid. Tavaliselt pannakse kuulutus ülesse ja jäädakse ootama esimesi huvilisi, kes loodetavasti ka ära ostavad. Kui kuulutus on üleval olnud ca kolm kuud ja minnakse uuendama, siis hakatakse mõtlema, et ehk ei olegi nii lihtne. Selleks ajaks on tehtud nii rahalisi kulutusi kui ka kulutatud aega.
Kuidas saab maakler erinevate protsesside juures abiks olla?
Neid on päris mitu, alustades õigest hinnastamisest, kvaliteetsetest piltidest kuni ostjate nõustamiseni välja.
Müüja jaoks on müüdav kodu alati liiga odav, ostja jaoks jällegi kallis. Õige hinnastamine, mis on vastavuses turu olukorrale, on kiire tehingu aluseks. Müüjad kujundavad oma hinnasoovi võrreldes naabrite kinnisvara hindadega või võetakse ette kinnisvaraportaalides olevad kuulutused, kuid ka need hinnad võivad olla pigem soovunelm, kui reaalsed tehingu väärtused.
Hind peaks olema määratud selliselt, et ka hindamisakt seda toetaks.
Siin saab abiks olla maakler, kellel on turust reaalsem ülevaade ja võimalik konsulteerida hindajatega.
Kvaliteetsed pildid
Teine oluline asi, millele pööratakse ehk liiga vähe tähelepanu, on pildid. Portaalides on märgata piltide osas paranemise märke, kuid endiselt leidub kuulutusi, mille pildid on kehva kvaliteediga, ei anna täit ülevaadet või tehtud kehva nurga alt. Tuleb silmas pidada, et pildid müüvad ja peavad tekitama koduotsijas „vau“ efekti, äratundimise rõõmu või kodutunnet. Maaklerid teevad koostööd kinnisvarale spetsialiseerunud fotograafidega, kes teavad täpselt, kuidas tuua esile kodu head omadused.
Võimalikult palju informatsiooni.
Müügiprotsessi kiirendamiseks on oluline anda kuulutuses koduotsijale võimalikult palju informatsiooni. Portaalides leidub ka selliseid kuulutusi, millel on kirjas vaid üks lause või ollakse napisõnalised. Kui olen uurinud müüjalt, et miks kirjeldus puudub, siis vastatakse, et kes tunneb huvi, see helistab ja küsin lisaks. See aga pikendab müügiprotsessi.
Seetõttu pööravad maaklerid erilist tähelepanu kuulutuse tekstile. Mõnikord tuleb andmeid täpsustada ühistult, näiteks keldri olemasolu, renoveerimise plaanid jne. Maaklerid aitavad tähelepanu juhtida ka puuduvatele andmetele registris, millest müüja ei pruukinud teadlik olla. Pankade jaoks on aga andmete täpsus väga oluline.
Mugavam keskkond koduotsijatele
Kui huvilised tulevad oma uut potentsiaalset kodu vaatama, ei soovi nad kuidagi pererahvast häirida. Seda enam, kui ollakse oma igapäevaste toimetuste juures. Seetõttu võib juhtuda, et kiigatakse vaid põgusalt igasse tuppa ja positiivne tunne, mida kodu peab tekitama, jääb tekkimata. Veel vähem julgetakse avameelselt arvamust avaldada või süübida rohkem detailidesse, kartes solvata kodu omanikke.
Tehes koostööd maakleriga võib objekti näitamise jätta talle ja minna ise näiteks jalutama. Nii avanevad ostuhuvilised ja neile antakse kogu vajalik informatsioon ning jäetakse piisavalt ruumi tunnetamiseks.
Kontaktisik
Paljude jaoks oma kodu ostmine esmane kogemus ja teadmatud, kuidas suhelda pankadega ja notaritega, võib olla hirmutav. Maakler on vahelüliks müüja ja ostja vahel nõustades mõlemat poolt. Muidugi ei ole me kõiketeadjad, kuid meil on spetsialistidest koostööpartnerid, kelle käest vajadusel abi küsida. Maakler jääb kontaktisikuks ka hilisemas etapis, kui peaks tekkima küsimusi või muresid.
Elukoha vahetusel võib maakler teha nii müüja kui ostja elu lihtsamaks ja müügiprotsessi kiiremaks. Mina julgustan ise proovima ja õnnestuma, kuid kui müügiprotsess venib või tundub aeganõudev, on maaklerid valmis alati aitama.
Comments